tirsdag 20. oktober 2009

Ha det bra,Ole Irgensvei!

Hei alle lesere av vår fagre blogg!
(ALLE dere!)
Dagens tema er; flytting! Vi skal flytte fra vår vakre villa oppe i Ole Irgensvei, til byens kjerne. Vi skal altså bli ekte byjenter - med converse, chinos & skinnvesker. Glede!
Vi blir Johanneskirkens nærmeste nabo.

Vi må legge til at cookies-ene (lys,med mørk sjokolade) de selger i disken Deli de luca er verdens beste lørdagsgodt - da selvfølgelig uten å telle med Haagen dazs -, spesielt hvis du får den varmet i rundt 20 sekund. Cookie-en altså.


Så tenkte vi at vi skulle hylle vår nye favorittblogger;

Stay tuned,bby!

torsdag 8. oktober 2009

Tid for kos..

"Dette var kos," sa steinar med et smil om munnen. Han tok fingeren forsiktig opp til kinnet og pirket på ansiktsmasken, som holdt på å gå i oppløsning.

Ja, kos var det da steinar var på besøk hos de to spretne jentene, Tina og Tonje. Etter en krigsfilm på KP var det klart for pysj-party hos de søte jentene. Det ble en kjempegøy helaften vi sent kommer til å glemme, der både cola og mini-gullerøtter stod på menyen. Steinar hadde mest lyst på en saftig kebab, men det fikk han ikke. Etter en hard kveld gikk vi alle for å gjøre oss klar til en fin natt. Tina og Tonje reiser til Jondal i morgen, mens Steinar skal på skibaluba. Fordi en lite kreativ person skriver dette så gjenstår det bare å si:
"Rose er røde, fioler er blå, druer er søte og dere som leser dette er like så".
God NAtt!!

S



tirsdag 6. oktober 2009

What do you think of life, when you looking down?


I skrivende stund ligger jeg på sofaen, foran peisen, med The Virgins i bakgrunnen, som inspirerte til tittelen for innlegget. Tonje er på barkurs, noe Tonje kommer til å trenge etter at Bergiton har fått noen knakende gode, men knallharde sjefer! Tonje er flink altså! Så jeg er i Ole Irgensvei 54, alene i kveld. En helt vanlig tirsdagskveld i Bergen. Det regner ute, noe som er ekstra deilig å høre på når jeg ligger inne i en varm leilighet. Det er ikke så værst å være 19 år, student og servitør akkurat nå.. Det er egentlig veldig deilig. Jeg fikk lønning i dag, det er vel derfor alt er så greit! Jeg var på Galleriet og kjøpte meg noe fint, noe jeg pleier å gjøre på lønningsdagen(og dagene mellom lønningsdagene). Jeg hadde forresten en aldri så liten eksamen i ex. phil i dag, som gikk veldig greit, derfor kjøpte jeg meg enda en liten fin ting. Man skal være snill med seg selv har jeg hørt. Jeg er kjempe snill med meg selv..

Ellers kan jeg oppdatere leserne med at jeg kanskje er en av Bergens slappeste studenter, med èn innlagt lesedag i uken, som forholdsvis befinner seg hos onkelen og tanten min, og som aldri ender med ferdiglest kapittel. Det ender som regel med at jeg synes jeg har vært så flink å lese så langt jeg kom og går ned på Galleriet og kjøper meg noe fint. Jeg er så snill.

Men når det kommer til andre tilbud enn å studerer på Universitetet i Bergen, er jeg en kjempe student! Jeg er på SIB treningssenter titt og ofte, spiser på SIB sine cafeer og nyter godt av studentrabatter jeg finner her og der. Jeg er jo tross alt student! Jeg ser tegn til dobbeltmoral her, gjør du?
Jeg har aldri vært på lesesalen på mitt eget fakultet; Det Psykologiske Fakultetet, ei heller noen andres fakultet. Bergiton har på mange måter tatt den oppgaven, og Tonje blir plutselig den som sier jeg må ta meg sammen og åpne boken min. Hva har skjedd?

Om du skulle ha svaret, send en e-post på adr i forrige innlegg.

Jeg tror jeg har svaret, men er ikke sikker. Derfor skal jeg ut å se verden. Asia, hvertfall. Sammen med en studievenn fra Sotra; Julie.

I siste avsnitt i dette innlegget skal jeg bare takke Augustin for pengene jeg får hver måned for å ha det utrolig kjekt sammen med kule folk på en spennende jobb! Jeg gleder meg til å gå på jobb, gleder meg til å lage kaffi, gleder meg til å prate med nye folk! Hipp hurra for Augustin Deli i 5 etasje på Galleriet. Kom kom! Om jeg ikke er der når du kommer, let etter meg på HM, Accsessories eller Sportsgalleriet. Jeg er nok der for å kjøpe meg noe fint siden jeg var så flink å blogge ett innlegg på bloggen vår..

Stay tuned!

mandag 5. oktober 2009

Sometimes I feel like; lord I just don't care..


Vi er veldig opptatt av kroppshygiene!
Dere får nå et innblikk i selskapsvask på båt.
Innvendelser eller påmeldelse til neste vask,ta kontakt med oss per e-post;
t-blogg@hotmail.com

"En god gris vasker seg selv." Kilde: http://www.ordtak.no/index.php

Stay tuned!

torsdag 1. oktober 2009

Vi elsker besøk..


..og ble smørblide da Thomas den kule kom på besøk,med den nye iPhonen sin. Som kunne by på en iskald øl om man ville ha. Tok det dessverre ikke opp på film,men jeg drakk en halvliter på under ti sekunder. Damn girl!
Men vi foreviget selvfølgelig sovakosingen;



Tina og Tonje rir på hesten !!

For en nydelig dag i Bergen by, solen var på besøk og skyene var på landet.
Det liker vi!

Dette er ingen videoblogg,men vær så god;

Ps.: Denne hesten befinner seg i beste velgående et sted i Kristiansandområdet.

Ha en fargerik aften!

fredag 25. september 2009

Før - etter

De skal ha det til at svineinfluensa er en mild influensa,hva syns dere?

Før

Etter


Vi lover herved at dette er siste innlegg angående svineinfluensa. Vi har fått klager på støtende innlegg.

Stay tuned.

torsdag 24. september 2009

"Sexy Bitch"


Det har vært "Dr. Phil" og "Oprah", det har vært "Klokka åtte hos meg", det har vært uttallige episoder av "Grey's Anatomy". Det har vært latter, mye latter, og noen tårer. Svineinfluensa er til å ta og føle på. Jeg og Tonje har på veldig mange plan kommet nærmere hverandre disse dagene på isolat i Ole Irgensvei. Vi har oppdaget Nærbutikken, med den søte utenlandske eieren, som helt sikkert tror vi er ekle og uhygeniske. Noe vi ikke er! Bare denne uken. Vi snyter oss om kapp, vi sover i etapper og vi slipper ut frustrasjonen sånn ved gjevne mellorom. Vi er lei! Temmelig lei. Vi skjønner hverandres smerte og ubehag, vi viser hverandre en helt ny form for medlidenhet. Svinemedlidenhet, kaller vi den. Supersøtt.

Ellers kan de som har tid til overs komme opp med mer snytepapir(og plastposer til å ha det oppi.) Det tærer fort på papiret. Vi har bare plass til fire besøkende om gangen, for vi har bare fire munnbind til låns.

Men som en god venn sa, i et forsøk på å muntre oss opp; «Dere er med i historien, tenk når dere er gamle og grå og kan fortelle barnebarna at dere, ja, dere overlevde Svineinfluensaen som herjet på 2009-tallet» Vi har hatt våre tvil om vi kommer til å overleve, men tvilen viskes ut, litt og litt hver dag. For hver gang «Sexy Bitch» spilles på radioen, er det noe inni oss som sier oss at det ikke vår tid til å dra helt enda. Vi har ikke ristet skikkelig av oss på Exodus enda.

Stay Tuned.!

Ps. Snytepapirbesøkende som lurer på hvordan de skal komme seg opp hit: Buss nr 11 fra Exibition.

onsdag 23. september 2009

Grey's,mat,melk,nøff-nøff


Hei.

Visste du at alle veggene i dette huset er hvite? ALLE. Dvs. at med mindre du har ting på veggene, noe som Arild-utleier har gjort klart for oss at det er uaktuelt,så er det utenkelig likt et sykehus. Karantene i syv dager,vi er herved beseiret dag fem. Går fram og tilbake til nærbutikken,iført lekkert munnbind og altfor mye klær. Jeg har aldri før følt meg så pure. Jeg trodde at når man vanligvis tar av sminken på kvelden,går all sminken av. Det gjør den ikke. Etter fem dager i sminkefri influensa-tilværelse har øyenvippene mine fått en hvitaktig farge,som er skremmende lik en fargetone kun albinoer har evne til å oppnå. Nok om det, husk å vaske hender. Så slipper dere å ligge inne i syv dager.

You're nasty!


mandag 14. september 2009

35

Denne bloggen har akkurat passert 35 unike ip-adresser. Dvs. TRETTIFEM forskjellige små og store mennesker har vært innom akkurat VÅR blogg. Fantastisk!? Ja,det varmer.

God natt

Her er kveldens nattabilder,nærmest live,de er så ferske.
Dette er pure nature,what you see is what you get.




Beklager at vi er så dårlig på oppdatering,Tina beklager mest,siden hun har vært surrealistisk passiv i forhold til vår felles blogg.

Men alt i alt,god natt.

søndag 30. august 2009

Urban glede

Regndans.
Det er fascinerende hvor mye regn himmelen over Bergen kan slippe. Noe vi i dag har vært vitne til. Jeg kunne forsåvidt ikke hatt en bedre dag. Våknet med en nydelig jente ved siden av meg, spiste frokost til gammelpop, spiste billig og god pizza, og gikk på kino. Må tilføye at jeg fikk sykkel i øyet.

Ti ting å gjøre på regnfulle dager i Bergen (..noe som forekommer hyppig), eller når som helst:

1. Teatersport,på Ole Bull scene.
Fantastisk bra live impovisasjonsteater, ofte innslag fra kjente skuespillere. UTROLIG morsomt.
2. Lage fruktsalat.
  • 1 banan
  • 1 eple
  • 1 pære
  • 1 appelsin
  • litt druer
  • vaniljeyoghurt
  • 1 ts kanel
Miks it.

3. Kjøpe nougat-sjokolade.
Nydelig! I sjokoladebutikken de har helt nede på galleriet.
4. Gå på fløyen.
Noe du kun kan gjøre når du er i Bergen. All trening egentlig; SATS,SiB - you name it.
5. Besøke en venn som bor i kollektiv.
Fins ikke bedre enn å treffe en god venn, og noen nye i samme hus. Sosialt.
6. Gå på kafè.
Å ta en varm cappuchino(?), kakao i mitt tilfelle,med en liten kremklatt - da er dagen god. Like bra alene,som med venner.
7. Spise deilig pasta på pastasentralen.
Nam; alt jeg kan si.
8. Kjøpe Häagen-Dazs.
Smak den. Smak den. Smak! Dyr,men smak den!
9. Window shopping.
Perfekt for fattige bybeboere.
10. Blogge.
Off course.

Tonje

fredag 14. august 2009

Virgin




Virgin og virgin - Tonje er kjent med fenomenet blogg. Tina derimot, er en rykende fersk blogger. Alt vi kan si er:

STAY TUNED!