
I skrivende stund ligger jeg på sofaen, foran peisen, med The Virgins i bakgrunnen, som inspirerte til tittelen for innlegget. Tonje er på barkurs, noe Tonje kommer til å trenge etter at Bergiton har fått noen knakende gode, men knallharde sjefer! Tonje er flink altså! Så jeg er i Ole Irgensvei 54, alene i kveld. En helt vanlig tirsdagskveld i Bergen. Det regner ute, noe som er ekstra deilig å høre på når jeg ligger inne i en varm leilighet. Det er ikke så værst å være 19 år, student og servitør akkurat nå.. Det er egentlig veldig deilig. Jeg fikk lønning i dag, det er vel derfor alt er så greit! Jeg var på Galleriet og kjøpte meg noe fint, noe jeg pleier å gjøre på lønningsdagen(og dagene mellom lønningsdagene). Jeg hadde forresten en aldri så liten eksamen i ex. phil i dag, som gikk veldig greit, derfor kjøpte jeg meg enda en liten fin ting. Man skal være snill med seg selv har jeg hørt. Jeg er kjempe snill med meg selv..
Ellers kan jeg oppdatere leserne med at jeg kanskje er en av Bergens slappeste studenter, med èn innlagt lesedag i uken, som forholdsvis befinner seg hos onkelen og tanten min, og som aldri ender med ferdiglest kapittel. Det ender som regel med at jeg synes jeg har vært så flink å lese så langt jeg kom og går ned på Galleriet og kjøper meg noe fint. Jeg er så snill.
Men når det kommer til andre tilbud enn å studerer på Universitetet i Bergen, er jeg en kjempe student! Jeg er på SIB treningssenter titt og ofte, spiser på SIB sine cafeer og nyter godt av studentrabatter jeg finner her og der. Jeg er jo tross alt student! Jeg ser tegn til dobbeltmoral her, gjør du?
Jeg har aldri vært på lesesalen på mitt eget fakultet; Det Psykologiske Fakultetet, ei heller noen andres fakultet. Bergiton har på mange måter tatt den oppgaven, og Tonje blir plutselig den som sier jeg må ta meg sammen og åpne boken min. Hva har skjedd?
Om du skulle ha svaret, send en e-post på adr i forrige innlegg.
Jeg tror jeg har svaret, men er ikke sikker. Derfor skal jeg ut å se verden. Asia, hvertfall. Sammen med en studievenn fra Sotra; Julie.
I siste avsnitt i dette innlegget skal jeg bare takke Augustin for pengene jeg får hver måned for å ha det utrolig kjekt sammen med kule folk på en spennende jobb! Jeg gleder meg til å gå på jobb, gleder meg til å lage kaffi, gleder meg til å prate med nye folk! Hipp hurra for Augustin Deli i 5 etasje på Galleriet. Kom kom! Om jeg ikke er der når du kommer, let etter meg på HM, Accsessories eller Sportsgalleriet. Jeg er nok der for å kjøpe meg noe fint siden jeg var så flink å blogge ett innlegg på bloggen vår..
Stay tuned!